Translate

четвъртък, март 21, 2013

Домашен пастет от черен дроб


       Преди да споделя тази лесна рецепта за пастет в домашни условия ще ви напиша един цитат от една от любимите ми (ни) автори.
      Обичам да препрочитам книги, защото всеки път откривам в тях нещо пропуснато от предишнo четене. Този път беше пътеводителя на Дъглас Адамс. Цитатът ми напомни как едно време не мислехме какво има в кренвиршите, малотрайните колбаси и пастетите . Сега се ужасявам, че децата ще поискат да им купя нещо от гореизброените, защото не съм сигурна дали в тях има месо и дали изобщо съдържимото им е органично или поне от животински произход. В този ред на мисли попадам на  :
        " Безрадостни тръбички, пълни с хрущяли, плуващи в море от нещо топло и тъжно — Паметник на някой готвач, мразещ света и умрял сам и забравен от всички, сред котките си, на някое задно стълбище в бедняшки квартал“. Мда.. Дъглас Адамс си го бива.
      В случай, че се чудите за какво става дума -  точно за кренвиршите. Напълнени с хрущяли, плуващи в нещо топло и тъжно, бррр, това описание ще ме преследва всеки път, когато ги видя в магазина. Същите чувства и недоверие изпитвам и към пастета,  затова спрях да го купувам и реших сама да се пробвам да си направя.
     Вярна на навика си да скалъпвам моя си рецепта от всичко прочетено в нета ви представям нещо лесно и бързо. За намазване на около един хляб ви трябват  :
  
     100 г черен дроб
     100 мл чаена чаша прясно мляко
     царевично нишесте (или  пшеничен грис )  
     подправки - сол, черен и/или бял пипер, счукан бахар, индийско орехче или каквото пожелаете.

      Аз ползвах свински дроб, но ставало и с пилешки. Дробът се нарязва на парчета и се сварява за около 10 -тина минути във вода. Слагате в блендер и захващате млякото, което трябва да се свари. Намалявате силата на огъня и в млякото добавяте царевичното нишесте, така както когато правите кремче. Разликата е, че трябва да е малко по-гъсто от боза, защото с него ще разредите разбития дроб, който иначе би бил много гъст. Тъй като аз нямах царевично нишесте ползвах пшеничен грис и с него пастетът не загуби от качествата си, просто не стана толкова гладък.
    Искам да добавя,че мерките са леко ориентировъчни и пропорцията на дроб и млечно-нишестяна смес е пожелателна. 
    В блендера разбивате поохладения дроб и към него добавяте направената с мляко смес, докато се смесят. Аз сложих и малко чесън на прах и прибрах в хладилника да стегне.
    После пада едно мазане и ядене, но най-важното беше, че знаех какво има в моя пастет.
    Точно каквото трябва да има.



10 коментара:

  1. Красота, Кайти! Покрай малкото преди време беше станало дума с други мами да правим пастети за захранване, ама аз така и не сколасах. Да те питам, може ли според теб да се направи някак без брашна - щото моите ядат разделно и няма да го искат така.

    ОтговорИзтриване
  2. Със сигурност може, ще капнеш малко мляко за да разредиш дроба. Малко ще е по-силен вкусът, но то си е пастет от дроб все пак :)
    Само да кажа, че трябва да се изяде бързо - не е много траен, ако не се стерилизира.
    Ще се радвам да опиташ Сонче :)

    ОтговорИзтриване
  3. Кайти, напълно споделям отношението ти към готовите пастети, кренвиршите и разни подобни "месни продукти". Вкъщи категорично съм забранила тяхната употреба, та сега с тази хубава и съвсем лесна рецепта всъщност ми развръзваш ръцете.
    Даже аз често забърквам нещо като яйчен пастет, от жълтъците на варени яйца, които моите деца не ядат (не знам защо?!) и понеже ми е кофти да ги хвърлям, просто ги пасирам с малко зехтин, подправки или домашна майонеза и се получава много приятен "пастет". Върху черно хлебче, мм, много е вкусно! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мда :)
      И аз обичам всякакви пастети и разядки - за мазане върху хлебчета мммм....някой е гладен :))

      Изтриване
  4. Изглежда страхотно! Честита първа пролет!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря за тази рецепта. Използвах я като основа и си добавих и други продукти според вкуса - морковче, орехи, повечко чесън... Страхотно стана и най-вече полезно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ме зарадва :)
      Много съм доволна винаги, когато сме полезни. Благодаря ти!

      Изтриване
  6. Звучи лесно и много вкусно. Ще се пробва тази рецепта. Благодаря за чудесната идея. :-)

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря :) Опитай и ще споделиш :)

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!