Translate

събота, януари 18, 2014

Агнешка главичка

       
Агнешката ми главичка е поздрав към Гуен и всички, които за разлика от нас двете със Соня не обичат карантии. Тази снимка щеше да е закачка, особено когато разбрах, че у тях все пак има почитател на агнешкото. Гуен, след като се престраши да сготвиш (цитирам по памет) езика на горкото добиче - теле, може пък да опиташ и това! За съжаление снимката ми е съвсем нормална и готварска, така че провокацията леко се развали, а щеше да е проява на лош кулинарен вкус да снимам главата сурова и кървава или още по-зле - сварена и съвсем озъбена.
        
Затова споделям с вас простата рецепта за агнешка главичка, запечена на фурна. Една агнешка главичка се слага в студена вода с малко подправки - дафинов лист, черен пипер и сол и се вари до готовност. В тенджера под налягане става за час, час и половина. След това се вади и с остър нож се разцепва отгоре, там където има лек процеп между черепните плочки. Обезкостява се, вади се език, мозък и всички крехки месца по главата и се внимава с едни много остри костички около челюстта, които е по-добре да се махат.

Звучи кръвожадно, но аз гледам на храната като на храна, без излишни сантименти как е изглежала, подскачала и колко пухкава е била. Е, друго ще е ако аз съм се грижила за това животно, но готовото от магазина... не е същото. Ако вие не можете да преодолеете тези пречки, най-вероятно Мъжът у вас ще свърши касапската работа. След това месцата се запичат на фурна с малко мазнина, нещо което аз рядко правя, защото си я изяждаме направо сварена. Моята на снимката съм я наръсила с чесън на прах и сол, и толкова. Рецептата и презентирането ми не са кой знае какво, а провокацията като такава хич я няма - но за сметка на това агнешкото си го бива. Който обича - да опита.


8 коментара:

  1. Просто ми е любима! Можело и цялата да я снимаш:) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Еха, мила моя Кайти, благодаря ти, че ми спести гледката на оцъклената нещастна агнешка глава... :))
    Мисля, че след онзи опит с телешкия език, едва ли ще продължа с готвенето на разните карантии, това не е за мен. Но приветствам горещо споделеното от теб, може да се каже, че чрез теб изследвам непознати кулинарни територии, хахаа!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря Траянче ! Хубаво е, когато сме от една порода :))

    Естествено Гуени, не бих посегнала така грубо на комфорта ти и се съобразих :)) виж каква мирна и кротка снимчица съм ти направила. Все пак мисля, че не си съвсем изгубена за каузата на карантиите...но има време и за това :)

    ОтговорИзтриване
  4. Много благодаря за рецептата! Единствената, която намерих за сваряване и после изпичане на главичката, както едно време дядо ми я правеше. Снощи сварих главата, довечера ще я запека.

    ОтговорИзтриване
  5. Приготвям я точно по този начин.

    ОтговорИзтриване
  6. Телешкият език е на почит в семейството. Както и агнешките главички, рибата, мидите , охлювите (веднъж годишно), скаридите и тънките мезета. Аз се грижа за всичко това. Макар да имам известен опит, винаги хвърлям око и на рецептите в Интернет.

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!