Translate

събота, февруари 11, 2012

Диетични овесени питки


Тези дни силно наблегнахме на сладките изкушения, а това определено се отразява на някои телесни части. Днес ще споделя моята диетична закуска, която ме спаси от унищожителното желание да изям пържените филийки на децата, които те си поръчаха тази сутрин и аз волю-неволю им направих.

Тези овесени питки ги правя от няколко години, най-вече когато съм на ограничителен режим и се придържам към така наречената диета на Дюкан или нисковъглехидратна диета. За мен е сравнително лесно да карам на салатки и месце, но понякога адски ми се дояжда нещо тестено. Обожавам пресния бял хляб, а точно това е в забранените храни. С тези вкусни питки замествам нуждата от хляб и успешно си правя мини сандвичи със сиренце, шунка или малко кашкавал.

Продукти:
  • 1 ч. ч. фини овесени трици (намирам ги в магазините за диетични храни и разни био щандове)
  • 2-3 яйца
  • малко натрошено сирене или половин кофичка извара
  • прясно мляко за разреждане на сместа, но може и с вода
Разбивам яйцата с вилица, добавям сирене или извара, накрая изсипвам триците и разбърквам добре. Ако ви се струва гъсто, добавете малко мляко или вода. Ако е прекалено течно, добавете още малко от триците. Няма точна мярка, сами ще прецените как ви харесва.

Пека питките в тефлонов тиган без мазнина. Оставям го да се нагрее добре и с едно черпаче разливам нещо като мини палачинки, в моя тиган се събират 4 бройки без да си пречат. Изпичат се много бързо, особено на силен котлон, така че за десетина минути напълних голямата чиния по-долу. По-вкусни са топли, но и изстинали също стават. Пробвайте!







8 коментара:

  1. Гуени, страхотни са! Аз по принцип не закусвам, и никой от семейството не го прави, с изключение на бебето, разбира се, но това за мен е яка идея! Защото тези твои питки ми приличат на т.нар. американски палачинки, които правя няколко пъти в годината - като глезотия. Та ще заменя типовото брашно в тях с овесени трици и ще хапвам с още по-лека съвест! :))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Права си, приличат на американските палачинки, но тези имат подчертано солен вкус.А как ми се доядоха палачинки, ухх, пусна лакомия!

      Изтриване
  2. Иха че това си е супер идея !
    А дали може да заместя овесените трици с овесени ядки ? Че и аз имам у нас нуждаещи се от диетка(кой килограми,кой перисталтика)Хем няма да ги мъча сипвайки им по-малко в чиниите хехехехе,а те да ме да гледат с поглед на несправедливо ритнато кученце :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кайти, подсещаш ме, че тези овесени питки всъщност влияят много благотворно на перисталтиката, беше важно да го спомена. За заместването с овесени ядки нямам идея какво ще се получи, действай и ще споделиш резултата! :)

      Изтриване
  3. Трябва да пробвам. Днес ще си набавя трици. Скоро добавих последните в каймата за кюфтенца, наместо хляб или брашно.

    ОтговорИзтриване
  4. Овесените ядки може да се смелят в машинка за мелене на кафе.

    ОтговорИзтриване
  5. Правих само сложих два сухара и овесени ядки с малко прясно мляко и две яйца и малко содичка за хляб в нутрибулета и стана смес за палачинки .Станаха супер намазани с мед.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудесно:-) ето още една рецепта, която ние може да ползваме :-)

      Изтриване

Зарадвайте ни с коментари!