Translate

четвъртък, януари 31, 2013

Картофи на фурна

Изкуших се да постна това свръх елементарно ядене само поради една-единствена причина. Ако обожавате пържените картофи, но не обичате да пържите (независимо по каква причина), това е начина да ги приготвите по най-лесния възможен начин, като вкуса е именно онзи, на пържено в тиган картофче! :)
Преди да продължа, непременно искам да отбележа, че този тарикатски маниер го видях от бабата на моя мъж, която е (била) професионален готвач в ресторант и която досега ме е научила на доста трикове и майсторлъци.
Значи, обелени, наразяни на филийки и метнати в тава за печене, на картофите не им трябва нищо друго освен малко олио и сол. Аз например ги осолих след като ги изпекох, който както предпочита. После тавата заминава за печене във фурната, минимум на 200 градуса. След половин час имаме страхотни картофки в този вид (долу на снимката), тавата няма нужда от стържене, абе въобще не се колебайте, това са вашите "пържени картофи"!

Много ми се иска някой да експериментира и после да сподели опита си! :)

17 коментара:

  1. Мога да кажа единствено, че наистина са страхотни. Аз имах удоволствието да ги опитам и разбира се да се науча, защото и за като повечето домакини слагах вода и други неща. Но уверявам ви това са КАРТОФКИТЕ !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ехаа, Петеце, драго ми е да те видя тук! :) Използвам случая за да ти предложа блогова трибуна при нас, ако случайно решиш да споделиш някоя от твоите завъртяни рецепти(ти си от майсторките!), ще бъде супер!

      Изтриване
  2. Половин час на 200С и само олио и сол ? И не остават сурови или нещо такова ? И олиото не е много викаш ?
    Разпитвам те само, за да се уверя, че правилно съм разбрала, защото ми изглежда лесно и вкусно :)))
    Със сигурност ще пробвам, защото първо не обичам много-много картофи, а ако ги ям е почти само печени :))
    И ще кажа после :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може да печеш и на по-силна фурна, но без вентилатор, че ще прегорят. Аз слагам тавата върху решетката, но ниско долу, не в средно положение. И да, само олио и сол се слага, нищо друго, колкото и невероятно да звучи.
      И още нещо, едновременно можеш да изпечеш картофите отдолу във фурната, а на средното положение да сложиш друга тава, с месце например, последния път точно така направих - спестяваш време и ел.енергия! :)

      Изтриване
  3. Правила съм и споделям веднага:) Стават страхотни. Колкото до времето заивиси от фурната на всеки, както сама си отговорила:)

    ОтговорИзтриване
  4. Траянче, благодаря за подкрепата! Ако не бях правила сама тези картофи, вероятно и аз щях да се съмнявам в крайния резултат!:))

    ОтговорИзтриване
  5. Гуени, много хитро, мерси за идеята и на теб, и на бабата на мъжа ти!
    Аз обожавам картофи, но рядко ядем - че все ми пазят форма околните. :) Ама като направя - никой не отказва. Т.е. аз определям какво, кога и как. Ще се възползвам от тази рецепта, и аз не обичам никак да пържа! :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. После накуп ще споделяме впечатления. Заканила съм се още този уикенд :))

      Изтриване
  6. Бързам да се появя за да кажа,че станаха идеални - допълнение към една рибка :)
    И наистина са като пържени :)) Благодаря, че сподели рецептата :)

    ОтговорИзтриване

  7. Знам аз къде да дойда, когато огладнея ... :-))

    ОтговорИзтриване
  8. Супер са картофките.Пробвахме ги.:)

    ОтговорИзтриване
  9. Станаха върховни картофките!!! :) Благодаря за споделената рецепта!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От името на Гуен и целият ни блог - благодарим Джеси и се радваме, че сме ти били полезни :))

      Изтриване
  10. Моите залепнаха за хартията за печене и трябваше да ги изстържа с вилица, оставяйки половината от картофчето залепено :(....Дали олито беше малко, дали фурната беше прекалено слаба, не мога да си обясня....Готвя на газова фурна...Ами на който му се получават, да му е сладко! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз съм на газова, но моята има странното свойство да пече по-силно отдолу. Затова слагам повече олио - около 5-6 с.л. и обръщам един път, за да не залепнат. Може би с няколко опита ще се получи, всяка фурна е малко специфична :)) Дано намериш при твоята как да направиш тези вкусни картофки :))

      Изтриване
  11. Много хубави картофки. По мое мнение и тиквичките ще станат по същия начин. Утре ще пробваме и ще ви пиша. Те са малко по-водни от картофите и има вероятност да се поразмият малко, но да се надявам, че няма да се...

    Благодаря ви, от името на цялото ми семейство, за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Страхотно, благодаря и аз за този коментар! :)
      Аз вече пробвах с тиквички, тънко нарязани стават за 10 минути на силна фурна.

      Изтриване

Зарадвайте ни с коментари!