Translate

петък, януари 04, 2013

Да разтоварим (лятно)



От хола в трапезарията. Хранене.
От трапезарията - пред телевизора.
От телевизора до мамини (за да се наядем, естествено).
От там - обратно в къщи. Хоп - дошла вечерята и пак на масата.
Няколко дена на работа и... аууу отново празници.
Повторение на горното.
Познато ви е, нали :)
  
Рецепти днес няма, защото не са кой знае какви невиждани кулинарни постижения.

Само малко снимки и моите предложения за разтоварване, които правя в подобни  случаи. 

Започвам със салата от моркови и зелен лук (аз си имам във фризера) и маслини.

Друга салата - зелен боб с дресинг от горчица, зехтин, чесън и копър. Понеже е засищаща я предлагам и за основно. Много е вкусна студена, макар че има и топъл вариант.
 
Едно ризото със зеленчуци - от замразените. Малко бяло вино в ориза го правят по-уханен и много приятен.


Гарнирана пита от пълнозърнесто брашно. За съжаление, това брашно тежи в тестото (може и от маята да е, а може и от готвачката), та не се надига много. Но пък е по-диетично. А като направя бяла, пуФкава и не дотам диетична фокача, дето съм и хвърлила око, ще я покажа с повече самочувствие.   
Следва любимата ми рецепта. Печен пипер (моят пак е от фризера), напълнен с яйце и сирене (като за чушка-бюрек), подреден в тавичка, така че леко да се застъпват. Ръсвам отгоре малко мазнина и някакви сирена (кашкавал, гауда, топено или каквото имам) и запичам. Това мога да го ям всяка седмица- става чудно и не е тежко като пържения вариант. Ако направя и една шопска салата, мога и да се излъжа, че е лято. Е, зимните домати не са като летните, но....

Тука с малки букви и леко неудобство трябва да напиша, че аз лично много се надявам да си запазя килцето, дето го сложих през празниците. Но даже и на мен ми идва в повече цялото това ядене и то (в моето семейство) предимно на месо. Другото, което вече ми омръзна е зимата. Не я обичам, не можах да я обикна, няма и да мога - затова реших този пост да е цветен и лек като за лято. 
Да разтоварим заедно :)

6 коментара:

  1. Хубави идеи за разтоварване:)

    ОтговорИзтриване
  2. Искаш ли да ти преотстъпя моите две килца, които залепих по празниците?!Давам ти ги безвъзмездно. Темата ти днес е повече от подходяща, след тоталното преяждане (надяждане) започнало доста преди Коледа, та чак до Нова година.Този зелен боб с копър, ммм, определено ми грабна интереса. Дай малко подробности за технологията на приготвяне?

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря Траянче :))
    Хехехе Гуени знаеш ли колко чакат на опашка да ми дават,ма нали си приятелка може да си първа :))))
    Зеленият боб е замразен, сварява се във посолена вода,ама за кратко и после според фантазията и предпочитанията ти овкусяваш супер бързо и вкусно. В топлия вариант се запържва леко, но аз избягвам да пържа, както и ти де :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси за инфото! Аз тези дни отчаяно се опитвам да намаля яденето, но хич не ми се получава, ама хич. Въпреки, че напоследък почти не готвя у дома и като е видно, малко съм позанемарила участието си в блога... Вероятно следващото ми включване ще е на някаква диетична вълна, хаха!

      Изтриване
  4. hubavi idei! haresah si salatata sas zelenija bob. shtastliva nova godina

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!