Translate

неделя, ноември 08, 2015

Карфиол на фурна с масло и пармезан

Още една есенна и много лесна рецепта. След скорошната ми туршиена занимавка, остана една едра глава карфиол, която взе да заседява и вървеше към разваляне. След кратко умуване се случи следното:

- почистих няколкото почернели крайчета, измих и накъсах на розички - количеството стигаше за една средно голяма тенджера или голяма тава;
- кипнах вода във въпросната тенджера, посолих и метнах вътре карфиола за 7-8 минути;
- в същото време пуснах да загрява фурната - на 200 С, с вентилатор;
- полусварения карфиол отцедих и минах през студена вода, след което го прехвърлих в голяма тава, не забравяйте да сложите пекарската хартия отдолу;
- нарязах на парчета около 100 г масло и го разхвърлях между розичките карфиол;
- сложих да се пече на средно положение за около 15 минути, като съвсем накрая, когато карфиола започна да хваща лек загар, щедро наръсих отгоре му една шепа рендосан пармезан.

Готовата тава изкарах за кратко на балкона (докато се охлади) и след това сервирах. Оказа се много вкусно, идеална гарнитура към други неща - при нас това бяха печени червени чушки (от онези, тлъстите!), овкусени със зехтин, ябълков оцет, горчица и много ситно нарязан праз. Снимки няма, докато се сетя да снимам, порциите бяха изчезнали!



5 коментара:

  1. Това ми харесва много и ще стане хит у нас :-)Почти като броколите, които в нашата къща само мъжът ми не яде :-D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И за моя изненада, ама вкусен стана! Аз иначе карфиола го уважавам само на туршия, но и така ми хареса. Хватката е в повечкото пармезан (или просто кашкавал)! Но определено е за гарнитура, не е за основно ядене. :)

      Изтриване
  2. Изглежда супер, ама аз туй нещо май не го ям:) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз съм така с броколите, нещо не са ми по вкуса, както и да ги завъртя, не са ми вкусни.А у дома всички останали умират за броколи... Няма угодия. Слънчева седмица пожелавам! :)

      Изтриване
  3. Харесвам го, и пробвам разни варианти - пекох три пъти в октомври - с каякавал, паниран и паниран, с кокос по рецепта на Диана. - много сполучливи опити...твоят също :)

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!