Translate

четвъртък, февруари 11, 2016

Домашна пастърма от свинско каре


    Откак съм се зарекла, че ако мога да заменя нещо купешко с нещо домашно, не пропускам възможност. А при наличието на трима мъже за изхранване + месоядна майка, това си е просто задължително. Предпочитах да я направя с телешко, но купуването на хубаво телешко ми е някаква неизвестна, затова пастърмата ми е от свинско каре.
   В общи линии има няколко вида технологии за приготвянето на пастърмата. Едната е с по-малко осоляване и с повече сушене на въздух, а другата, която аз избрах, е с по-дълъг престой в сол и по-кратко сушене. Правилната влажност и температура са от основно значение, а с тази мека зима, която имаме, ме достраша  да заложа на дълго сушене и предпочетох по-сигурния начин.
   Свинското каре, което купих беше с 10-тина сантиметра дебелина, което си е доста. Може да се вземе по-тънко или да се нареже на две парчета. Една караванка я покрих добре със сол, сложих месото отгоре върху солта и осолих частта, която остана отгоре. Идеята е да е цялото покрито със сол, дори и отстрани. Цялото месо престоя така в хладилника около 10 дена, като един или два пъти подменях солта, защото месото пускаше вода и солта се намокряше. Също така не пропусках парчето да го обръщам на няколко пъти и покривам със сол, ако има места, които са останали неосолени. След десет дена месото беше с видимо посивяла и втвърдена повърхност, което е верният резултат. Догодина мисля тези 10-тина дена да ги намаля до 3, максимум 4, според дебелината на месото. Ако улуча и по-студено и не толкова влажно време, може и до 2-3. След това сушенето ще е повече, но поне пастърмата няма да е толкова солена.
   Следващата стъпка е да се обезсоли, защото иначе няма да може да се яде от сол. След като се изтръска от солта се слага в студена вода и престоява около едно или две денонощия. Водата се сменя на няколко пъти.  Разбира се времето за престой зависи от дебелината на парчето, ако се престрашите, отрежете малко и опитайте на вкус, за да разберете дали да стои още във водата.

   Когато прецените, че е готово се изважда, подсушава се леко и се овалва плътно в смес от подправки. Аз моите си ги смесвам сама- чимен (задължителен), червен и черен пипер и чубрица.
   Така оваляно, го нанизвам в единия край със дебел конец и изкарвам на хладно и проветриво за около 3-4 дни. Всичко може да се съкрати с ден -два, ако вашето парче е по тънко. От там нататък ви остава да се сдобиете с подходяща компания и да се насладите :)



 

4 коментара:

  1. Охкам, ахкам и се облизвам! бравос! Догодина ме подсети някъде към ноември да си направя, сега ми се струва късно, то пролетта дойде почти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще те подсетя :-) а може да изпием и по нещо. Виното от мен :-)

      Изтриване
  2. Мъжо се специализира и за 3-та гоидна го прави. Даже тази вечер хапнахме. Разкошно е станало твоето! Колкото до стоенето в сол - ние го държим само 24 часа, после обезсоляваме за 12 часа. Няма смисъл от 10 дни, но ти си знаеш:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И на мен ми е много 10 дена :-) Ще пробвам вашия начин,но се чудя, колко време го сушите след като е седяло по-кратко в сол ?

      Изтриване

Зарадвайте ни с коментари!

e-mail абонамент