Translate

събота, септември 28, 2013

Диви гълъби - пост със чорба ( за разнообразие )



    
    Диви гълъби - толкова прекрасно заглавие се получи, че чак ми иде да пиша за друго. Свободни, летящи на воля и така нататък поетични неща...а пък накрая в тенджерата. Читателю със слаби нерви - не чети публикацията и не гледай снимката на тези крехки пернати. Аз лично нямам скрупули, защото след като са открили ловния сезон за птици, значи е дошъл ред да се контролира разпространението на този дивеч. Поне така компетентно ми обяснява Ловецът. 
    Аз не обичам съвсем всичко диво, но признавам - някои неща стават страхотни. Така е и с гълъбите. Тях ги имам, защото имам под ръка ловец, който слава богу не ми е съпруг. Защо слава богу - знаят жените на други мъже ловци. А гълъбите днес ще станат на една проста чорба, която е толкова вкусна, колкото например е супата от домашна кокошка. Предполагам всички четящи в момента ще признаят, че каквото и пиле да си купиш от магазина, то няма да е с вкуса на онова домашно такова, което някога сме яли на село при баба. Или другаде. 
    Та за гълъбите - просто се сваряват с цел да се получи един изключителен бульон, в който я няма така неприятната понякога миризма на диво. Добавят се всякакви подправки за супа - целина, дафинов лист, черен пипер. Каквото слагате по принцип. Не забравяме за лук, чесън и моркови. Когато гълъбите са сварени се вадят за да се обезкостят и да се добави месцето. Тук- таме попадаме на някоя сачма, която се отстранява, за се запазят цели зъбите на хората, които ще я ядат. Сериозна съм - действа се внимателно. В супата се слага и шепа фиде и накрая се застройва с кисело мляко. Противно на очакванията ми - месото на гълъбите е крехко и нежно. Имах идеята да панирам гръдните меса, но ме домързя и с довода, че пърженото не е здравословно си го изядохме така.
    Снимка на супата няма да публикувам, защото не ми хареса (снимката). На вид си беше като нормална супа и с нищо не загатваше за съдържимото в нея - а именно апетитна чорбичка, с ароматен и вкусен бульон и месце.








6 коментара:

  1. Нямам слаби нерви и бих хапнала такава супичка:)

    ОтговорИзтриване
  2. Ехх, диви гълъби, ловци, сачми... това си е друг свят направо! Жалко, че свършва в тенджерата, но такъв е живота! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Като хейтър се чувствам, ама... диви гълъби на супа ми звучи кат свтотатство. Да ги беше увила в бекон и да ги беше опекла :) Дивото му трябва мазнина за да стане читава супа :-)

    ОтговорИзтриване
  4. Траянче, и аз така :))
    Гуени - сантиментите хич ги нямам, когато става дума за храна. Факт :))
    mitcco - супата всъщност си беше доста мазничка, може би от кожата на птиците. Но идеята за бекона е яка, другия път ще опитам така :)

    ОтговорИзтриване
  5. Ухххххх, страхотноооооо! Сега ще строя чаветата, вместо само да подхвърлят закуските си на гълъбите в градинката, да хванат 2-3 за супичка ;). Милена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хихихих, те градинските ще са по-угоени и ще е още по-вкусна :))) Ама тихо, че ако ни чуе някой как им се каним , ще ни бият :))

      Изтриване

Зарадвайте ни с коментари!