Translate

петък, април 04, 2014

Сулка на фурна върху зеленчуци

 
      Докато чакаме Гуен да вложи коричките от портокали от предния пост :) да ви разкажа за рибата. Не си падам много по нея и не опитвам в кухнята си нови видове толкова лесно и толкова често, както правя за други неща. Знам, че не обичам сладководната риба, а ако е и тревопасна , каквато е шарана, дори и някой Николай не може да ме убеди да го сготвя и изям (шарана, не Николай).
    Сулката - бяла, хищна риба ми попадна случайно, защото ми я донесоха изчистена, филетирана и готова. Не ми се пържеше или панираше, което впоследствие се оказа добро решение.Реших да е на фурна, а многознаещия нет каза, че мога да я опека всякак.
     И ето ме нарязала няколко глави лук на шайби, моркови и чесън. Слагам всичко в една тава, добавям половин чаша бяло вино, 1-2 лъжици зехтин-или друга мазнина. Имах някакви листа левурда, които наредих най-отгоре, но те освен с красота и цвят, не допринесоха с друго за вкуса. Липсваха ми лимони, но нямах в момента. Парчетата риба предварително насолих и оставих така за няколко часа, за да поемат сол.Това е важно за сладководните риби, защото иначе стават някак по-безвкусни. После ги подредих с кожата нагоре върху зеленчуците, както нета каза. Обилно добавих и девисил, на който държа за рибешките изпълнения и пекох около 35-40 минути.
    За моя изненада тази риба не умириса всичко наоколо. Месото беше бяло, плътно, но нежно и много вкусно. Липсваше и типичния за този вид риби дъх на тиня. Зеленчуците, задушени във виното бяха вкусни дори и самостоятелно, а аз за пореден път си напомних да не бъда предубедена и да давам шансове на неща, които си мисля,че не харесвам.

6 коментара:

  1. Не съм опитвала, но обичам всякаква риба, така че ще пробвам:) Вкусно изглежда, а щом не мирише е супер!

    ОтговорИзтриване
  2. Браво! Не съм опитвала такава риба, обаче за разлика от теб, предпочитам точно сладко водните риби, пробвай следващия път с толстолоб, ако намеря хубав наоколо, ще постна веднага моя начин!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря Траянче :) щом обичаш опитай. Иначе на мен наистина не ми мирешеше толкова много докато я готвех, за разлика от скумрията или цаците.
    Гуени давай толстолоба :)) аз него само съм го панирала или съм го правила на супа (като му махна кожата и тъмното месо за да няма миризма ) но друг начин не съм опитвала. Интересен ми е твоят :))

    ОтговорИзтриване
  4. Еха, приказна е, Кайти, браво! Нямам спомен да съм яла сулка, но вече ще я имам предвид. Това за мен е синхронност, тия дни и аз готвих нови за мен риби - ще постна!

    ОтговорИзтриване
  5. Поправям се - чак сега разбирам, че сулка е другото име на бялата риба, която често съм яла и много обичам. е, винаги има какво да научи човек...

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!