Translate

сряда, септември 10, 2014

Някаква салата с печени зеленчуци



     Влюбих се в тази салата. Мога да ви засипя с оди за нея. За това колко е проста и ужасно вкусна, или че е почти универсална - става и за предястие, и за по-лека вечеря, но ще спра дотук. И без това моите постове винаги са приказливи и многословни, нещо което трудно овладявам, но опитвам всеки път.
   Идеята - печени на фурна, върху хартия, зеленчуци. Докато се карамелизират, или както навремето му казвахме да поизгорят. Вкусът - неустоим.
   Количество и съотношение на продуктите - по желание. Може да махнете, ако не обичате нещо и да добавите друго, ако има възможност. Аз сложих морков, чушка, тиквичка, патладжан, лук и чесън на цели скилидки. Другия път, понеже някои зеленчуци няма да са в сезона, комбинацията ми ще е различна.
   Дресинг - действах на око, но за любителите на точните мерки - около
   1 с.л. олио
   1/2 с.л горчица
   малко лимонов сок
   малко чесън на прах (или счукана скилидка)
   добавих и някакво малко количество соев сос, не знам защо
   Източник на рецептата - май съм я гледала из бг кулинарни сайтове, но последно я видях ТУК , където има и точните мерки, и даже е конкретна италианска салата с име панцанела и още добавки.
  

    Тази салата ще я повторя, потретя, ще я пробвам и с карфиол, и предимно с моркови. Идва ми наум (вероятно кощунствена за някои) идея да добавя и месо, бекон, или и аз не знам какво още, но единственото, в което съм сигурна е, че не вярвам тази рецепта да ми омръзне.

 

9 коментара:

  1. С този печен лук няма как да не я харесам.....Прекрасно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да Миленче, и на мен лукът ми е сред любимците в тази салата. Както и запеченият морков :) Благодаря !

      Изтриване
  2. Така карамелизирани зеленчуците са с чудесен вкус. Пък като се смесят различни зеленчуци според сезона, става разнообразна.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да Тили, точно карамелизираният вкус ми допадна ужасно много. Поздрави !

      Изтриване
  3. Най-хубави са простичките неща:) Салатата е разкошна !

    ОтговорИзтриване
  4. Абсолютно си права :) Благодаря Траянче !

    ОтговорИзтриване
  5. Малко късно да си кажа, понеже миткосвах ваканционно, но ДА!, тази салата вече я пробвах, повторих даже и довечера ще потретя, многооо е вкусна! Мерси, Кайти, за идеята!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Никога не е късно :) И да ти призная честно, твоята снимка във ФБ е по-апетитна от моята, при мен дресинга стана някак зърнест от горчицата, което при теб го няма :) Може би не съм я разбила както трябва ??

      Изтриване

Зарадвайте ни с коментари!