Translate

неделя, юни 16, 2013

Чийзкейк с малини



Тъкмо се връщам от морето и още ми е едно такова, лежерно,  полу-ваканционно и категорично не-работно-понеделнишко. Куфарът ми се търкаля захвърлен в коридора, трябва да оправям багаж, но не сега - в момента си допивам джинчето с тоник и любовно съзерцавам снимките на днешното ми творение - много свеж и идеално допълващ мързеливата неделя, един вълшебен малинов чийзкейк. Рецептата ми идва от Бургас, заедно с  морските песъчинки в куфара ми. Ах, морето... скоро се връщам там, летния сезон е вече открит!

Но, обратно към рецептата. Започваме от блата: 
  • по оригиналната рецепта трябват 250 г какаови бискивити (напр.Еверест), натрошени на ситно. Аз сложих повече, по-точно един пакет и половина. Следващия път ще сложа направо два пакета, защото обичам бисквитения блат да е по-дебел, а пласта малинов крем по-тънък, въпрос на вкус.
  • 75 г масло 
  • 3 супени лъжици мед
Разтапяме маслото и в него добавяме меда. Сместа изсипваме върху натрошените бисквити и объркваме до хомогенна смес. В тортена форма с подвижен ринг хубаво натъпкваме и притискаме с лъжица, докато стане плътен и равен блат. Прибираме в хладилника да стегне, поне за час.
Продължаваме с малиновия крем. Необходими са:
  • течна сметана - 250-300 мл
  • мед - 7-8 супени лъжици (може и пудра захар, например 5-6 суп..л)
  • 400 г маскарпоне
  • 500 г пресни малини
  • 2 желатина
Уточнение: Съотношението между течната сметана и маскарпонето също е относително. Следващият път ще направя крема наполовина на посочената доза, защото чийзкейкът стана огромен, пък си е тежък и не знам как ще го доизяждаме. Може и в по-скромни размери да се действа.
  • разбиваме течната сметана до сгъстяване (с мискер) - течната сметана трябва да е добре изстудена, направо ледена;
  • добавяме меда или пудрата захар;
  • разбиваме и маскарпонето, след което го добавяме към сметаната;
  • идва ред на малинките, хубаво измити и почистени, хоп при сметаната и маскарпонето;
  • разтваряме двата желатина в 100 мл хладка вода, трябва да постои 5 мин, след което го загряваме за 20 сек в микровълнова и изсипваме в готовата смес. Бърка се още 1-2 минутки и готово!
  • Малиновата смес отива при бисквитения блат, след което чийзкейкът трябва да постои в хладилник поне 5 часа;
  • Днешната декорация е дело на дечурлигата, но още по-добре щеше да се получи с листенца прясна мента до пресните малини.

 П.С. Още една прекрасна рецепта - шоколадов чийзкейк!

6 коментара:

  1. Добре дошла, Гуен :)
    Вкусна малинова рецепта, изглежда ми като парфе.
    Аз лично нямам против да е тежко, тъкмо няма да забравя лесно какво съм яла :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Кайти!
      Нали е лято, дойде ми вдъхновение за разни плодови неща, но този сладкиш наистина ми идва тежък, ще потърся някакъв по-лек десерт, с много плодове и без маскарпоне. :)

      Изтриване
  2. Честито започнало лято, Гуени! :) Суперски привлекателен и вкусен изглежда този сладкиш, браво! И на мен съвсем неочаквано ми се прияждат напоследък сладки неща с плодове - досега никога не го бях практикувала, но от месец насам няколко пъти си правя вкъщи сладолед с много череши и ягоди. Ще трябва да се взимам в ръце и да минавам само на плодове без сладолед (или овче кисело мляко, или заквасена сметана), че лесно се увличам. :))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сонче, благодаря за комплимента, но в плодово- сладкишна връзка те уверявам, че нямаш никаква нужда от лишаване от сладолед! :)) Все пак аз не се отказвам от намерението си да издиря някоя по-лека рецепта, защото визията си е важна, хахаа!

      Изтриване
  3. Ужасно завидях за всичко:) За морето, кейкчето,джина:) Страхотно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Траянче, важно е настроението най-вече, а кулинарните умения ги оставям на баш майсторите! :))

      Изтриване

Зарадвайте ни с коментари!