Translate

сряда, април 02, 2014

Портокалови корички

 
Вече за втори път купувам едни страхотни портокали, много сладки и ароматни, био производство от Гърция, дано наистина да е така. Факт е обаче, че кората им не лъщи от парафин, отвътре не са кухи и безвкусни, а в момента, в който ги донесох вкъщи, веднага се разнесе тяхното свежо ухание. Едва на втората партида ми просветна, че бих могла да използвам корите им за сладкарски цели. Бърза справка в нета ми подсказа най-простото решение, но за да съм коректна към автора, ето линк към блога, от който си откраднах "рецептата".
 

Е, не минах без импровизации - след усърдно, уморително и ужасно пипкаво рязане на лентички от кората на един-единствен портокал, реших че ще действам с рендето. Оказа се, че точно за една минутка рендосах на едро кората на още два портокала, така че определено препоръчвам този начин! Вместо бяла захар използвах  тръстикова кафява, която ухае на карамел и в комбинация с портокаловия аромат се получи просто перфектно съчетание. Та така, вече си имам едно ценно бурканче с портокалови корички, сега е време да им намеря приложение, можете да ми подскажете малко...?

8 коментара:

  1. Направо усетих аромата им оттук :) изглеждат и са описани много примамливо
    Колкото до подсказак....хм...свинско с портокалови корички май няма :) аз съм пас. Освен мъфини друго не ми иде наум засега, май при Супичка имаше такива :)) Успех и да се похвалиш :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кайти, нескромно да добавя, че наистина са много ароматни и направо ми идва да ги изям директно от бурканчето. Признавам си, не ме свърта, определено ще им намеря приложение съвсем скоро! :))

      Изтриване
    2. Че защо да не ги изядете направо така :)))

      Изтриване
    3. Шегуваш ли се? Аз съм ги замаскирала на дъното на хладилника, сакън да не ги видят моите лакомници! :))))) Като направя още някое бурканче, ще бъда по-щедра с домочадието.

      Изтриване
  2. Чудесни са станали! Вкарвай ги в козунак или козуначени кифлички:)

    ОтговорИзтриване
  3. Ох, мислех си го, но малко се притеснявам, хич ме няма в месене и втасване на тесто...

    ОтговорИзтриване
  4. Браво, Гуен! :) Кайти не е права, че не стават за свинско - стават и още как - като вкусово-ароматен нюанс, стига да обичате това съчетание. Стават и за пилешко, пуешко, заешко и всякакво друго (на риба само не ми се връзват). Аз лично не съм пробвала да готвя с тях, но съм ги срещала коричките като подправка за основни ястия при приятели, които така са си свикнали.

    ОтговорИзтриване
  5. Много навреме - тъкмо за козуначено тесто с разните му приложения по Великден. Искам и аз да си намеря такива портокали - изобщо не смея да рендосвам лимонови и портокалови корички в тестата през последните години. Правих преди доста време едни специално нанизани розички от портокалова кора, които се варяха в захарен сироп и после се прилагаха, освен за ароматизиране и за украса...

    Нещо подобно беше

    http://www.my-worlds.de/forum/20-sladki-fantazii/188-torti?limit=6&start=54

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!