Translate

вторник, април 07, 2020

Крем карамел


  Доста време избягвах да правя крем карамел, изглеждаше ми сложен с това дълго печене. Все пак един ден се престраших и се оказа, че няма нищо сложно и страшно.
   Ако има и други като мен, които или не са правили крем карамел или няма кой да ги напътства, не се страхувайте, ето рецепта и малко съвети по-долу.
   Моята доза е с обичайните 6 яйца, но по-малко мляко, и кремът ми се получава и с магазинско прясно мляко. Има вариант да се прави направо в  цяла тава, вместо в отделни съдове, но лично на мен така не ми допада, което разбира се, си е въпрос на вкус.


6 яйца                                    
600 мл. прясно мляко                                                             
100 г захар                                                          
ванилия                                       
                                   

За карамела:  6 с.л. захар   
малка бучица масло, колкото монетка                                                                 
  Прясното мляко, леко затоплено, се разбърква със захарта и ванилията, докато се разтвори захарта. Яйцата се разбиват добре и се смесват с млякото.
  Захарта за карамела се изсипва в малък метален съд (касерола най-добре) и се разтопява на котлона, докато се получи карамелен сос. Аз не бъркам с лъжица, а само разклащам с въртеливи движения. По някое време захарта става на бучки, но нека това не ви притеснява, намалете леко котлона и продължете да разклащате касеролата. Ето как изглежда :

 


Внимава се да не стане съвсем кафяв, тогавя прегаря и може да нагарча. Аз например, към края на топенето намалявам котлона, защото иначе започва да пуши, което значи, че много бързо може да изгори. През цялото време внимавате, защото всичко е ужасно горещо. След като карамелът е готов бързичко се разпределя в купичките за крема. Върху тях се изсипва внимателно яйчената смес. Купичките се поставят в метална тава, а в нея се налива вода малко над средата на купичките (да остане място да се долива студена вода). Крем карамелът се слага в студена фурна, пече на водна баня при температура около 150 градуса, но за да не стават шупли в него, водата не трябва да завира. За целта или фурната се намалява или се долива студена вода. Аз слагам кубчета лед на всеки 10- 15 минути дори при намалена фурна, затова и печенето отнема поне 2 часа, че и повече. Когато отгоре се зачерви и сместа се е стегнала е кремът готов. 
  От получената доза ми излизат около 8-10 купички, в зависимост колко ги пълня. Накрая кремчето се обръща в чиния и се напада.


 

8 коментара:

  1. Мда, трябва търпение Кайти :) Аз правя крем карамел, но в тава, дори често, понеже бързам и захар не карамелизирам. Е, изяжда се, но не е този хубавия крем карамел.
    Твоят изглежда мммного вкусен. И вече съм решена и аз да го направя в купички, трябва ми само и на мен търпение, и дано се получи толкова добре както при теб!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Вили ! Сигурна съм, че ще стане, щом го правиш в тава, ще стане и в друго :) Аз и толкова търпение нямам :)

      Изтриване
  2. Ехее, аз не съм се пробвала досега да правя крем карамел, просто защото не съм му любител. Но май ще се прежаля и ще зарадвам домочадието, вижда ми се лесно! ;)

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесен е станал. Аз последният път така се престарах, че станаха сладки бъркани яйца:)

    ОтговорИзтриване
  4. Опитай Гуени лесно е, а на милото можеш да дадеш да бърка яйцата, както беше при мен :)

    Траянче благодаря ти, на теб пък и пилешкото ти се получава без съмнение :)

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесен крем карамел се е получил. Заслужава си усилието!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря Тили ! И твоите сладки пилета си ги бива, заслужават да ги пробваме :)

    ОтговорИзтриване
  7. Направих! Но друг път едва ли ще повторя, няма такова чакане, при мен беше час и половина... аааа! ;)

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!