Translate

понеделник, март 23, 2020

Тесто за пшенично-царевичен хляб и разни тестени неща





Моята рецепта за тесто за хляб, в който приблизително 1/3 от бялото брашно е заменено с царевично, а причината е да намаля глутена, както ми е препоръчано. Този хляб е вкусен и с малко по-различен аромат, а единственият му недостатък е, че ако остане за другия ден, изсъхва. Тогава го препичаме или ядем на сандвичи. Рецептата е за около 800 г тесто, от което аз правя два малки хляба, франзелки или питки и е следната :

300 мл вода плюс едно яйце 
Ако решите може да сложите 100-150 мл прясно мляко или две три лъжици кисело, но дори и тогава яйце и течност трябва да са общо 300 мл. Може и без яйце и млека, изборът е ваш.
2 с.л олио
180 гр царевично брашно
340 гр бяло брашно 
Съотношението е приблизително, гледам царевичното да не е повече от 200 г, а общото количество брашо да е 520 гр. Поради ниското съдържание на глутен в царевицата, тестото с много царевично брашно не прави глутенови връзки и затова има опасност да не се получи еластично тесто, подходящо за месене.
1ч.л. сол
1 и 1/2 с. л. захар 
7 гр. прясна мая или 1 пакет суха

Отдавна не съм месила на ръка, затова давам рецепта за омесване в хлебопекарна. Разбира се, може да си опечете хляба директно във хлебопекарната, но аз предпочитам да пека във фурната и ще дам този начин.
Слагам течноста и олиото в контейнера на хлебеопекарната. След това добавям брашната, захарта и маята. В единия ъгъл добавям солта. Пускам на програма за месене на тесто, която при мен е 1,40 мин. За всеки случай, тъй като яйцата понякога са с различна големина, проверявам как е тестото ми - ако е по-лепкаво и има нужда, добавям лъжица две брашно, а ако е твърдо - съвсем малко вода.
След като е тестото е омесено правя хляб, в каквато форма искам и оставям да втаса наново.
Повторното втасване е много важно, аз си го оставям на топло поне за половин час, особено ако е по-студено. После пека на умерена фурна. Изваждам и завивам с кърпа. Няма нищо по-хубаво от аромата на прясно изпечен хляб :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Зарадвайте ни с коментари!