Translate

сряда, септември 09, 2015

Картофена запеканка с лучена плънка

И тази рецепта е от бързите и лесните. Моите са все такива. Предната вечер ми се наложи да сготвя нещо вегетарианско и от немай къде, получи се това. Нищо лошо не казвам, напротив - хубаво е от време на време да осъзнавам, че месото не трябва да присъства всеки ден на масата ми, даже да се опитам това да се случва само веднъж-дваж седмично. Проблемът се крие в неспособността ми да сготвя вкусна вегетарианска манджа, нооо- работя по въпроса!

Продукти:
1 кг картофи
масло - 125 г, разтопено
1 чаша прясно мляко (горещо)
2 яйца (може и повече)
пармезан или заквасена сметана
3-4 глави лук (нарязан на шайби)

Най-напред сварявате картофите (аз ги обелих предварително) в подсолена вода. Докато картофите врят, запържвате или задушвате лука, накрая го овкусявате както си го обичате - това ще бъде плънката на запеканката.

Сварените картофи минавате на едро ренде или просто ги намачквате с вилицата. Разбивате яйцата с половината от разтопеното масло. Добявяте горещото мляко, после и картофите. Обърквате всичко в еднородна смес и я овкусявате по ваше желание - аз сложих още сол, млян черен пипер и много сух риган.

В средно голяма тава върху хартия за печене изсипвате половината смес. Върху нея разстилате равномерно цялата лучена плънка, след което запечатвате отгоре с другата половина от картофената смес. Най-отгоре наръсвате останалото разтопено масло или ако имате, намажете със заквасена сметана. Аз нямах, затова върху вече опечената запеканка наръсих щедро рендосан пармезан.

Времето за печене - половин час на силна фурна. Не препоръчвам да се сервира горещо - трябва добре да се охлади, иначе ще има недоволни (деца). И да си призная - нашата запеканка я комбинирахме с един буркан бамя от туршия, ама така добре да си паснаха двете неща! Добър апетит! :)

5 коментара:

  1. Чудесно е ! И ще изпие много бира :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Изглежда страхотно! И аз скоро правих запеканка, но тази определено ще ни хареса!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз бих сложила повечко лук, става по-вкусно! Поздравиии!

      Изтриване
  3. Вкусно! Дори бързо-лесно-вкусно! ;))

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!