Translate

вторник, април 24, 2018

Лесен за разчупване хляб


Този хляб пообиколи блоговете, докато стигне до нашия. Аз го видях при Йоана, която както винаги, е обяснила добре със снимки и текст. Моят личен почерк в тази рецепта е минимален, не е и нужно нещо да се променя. Единственото мое е рецептата за тесто, разработена от мен за нуждите ми от голям хляб, но цялата идея и чудесния начин да се реже и реди тестото, с което се получават тези идеални за разчупване парчета хляб, може да видите ТУК
https://www.kulinarno-joana.com/2015/06/lesen-za-razchupvane-hliab-sas-zehtin-bilki-i-chesan

Личната ми рецепта (от интернет и после префасонирана за да стане над килограм), която ползвам за всякакви по-луксозни хлябове, питчици и франзели и която оставям хлебопекарната да омеси, е :

280 мл мляко 
малко кубче разтопено масло+ 1с.л олио
2 яйца
700 г брашно 
1/6 -та от кубче жива мая (или 2 ч.л суха мая) 
2 ч.л. захар 
1 ч.л. сол
Все пак не е лошо да погледнете тестото в хлебопекарната още в началото и ако е нужно да добавите още течност или брашно.Ако месите на ръка, трябва да стане средно меко, еластично тесто.
 Машината я пускам на програма за тесто. Тестото го разточвам и режа на  дълги ленти, дебели към 7-8 мм. Слагам ги една върху друга и ги режа на правоъгълници. Сега е моментът да погледнете и обясненията на Йоана. Намазвам ги обилно със олио, в което има счукани скилидки чесън и подправки (по желание, при мен беше само чубрица, заради консервативните ми консуматори в къщи).
  След нарязване на тестото на равни правоъгълници те се нареждат в по -голям съд за печене (тестото по рецептата ми е над килограм !) и се оставя да втаса, както е на горната снимка. Накрая се пече,  и се получава този прекрасен и вкусен хляб, който сам се чупи на парчета. 
Опитайте !



2 коментара:

Зарадвайте ни с коментари!